Coronita pentru usa

In atelierul meu  chiar se lucreaza zilele astea.  Ascult colinde si ma bucur de sentimentul placut al apropierii sarbatorilor. Azi am realizat coronita din fotografie.

Printre colindele  clasice, era pierduta si melodia PRIMAVARA  a lui Tudor Gheorghe.  🙂

Coronita este pentru usa de la intrare, de Craciun, pentru familiile cu multi copii. Copiilor le va place cu siguranta  ideea de clopotei. . .

Am folosit o coronita de brad natural, dar se poate face si din brad artificial.

O astfel de coronita, goala,  se poate cumpara din piata pentru cativa lei.

Prima data am facut clopoteii. Am luat niste pahare ieftine de plastic si le-am infasurat cu sfoara. Pe masura ce infasuram sfoara, ungem paharul cu aracet. Se lipeste foarte bine si rezista fara probleme dupa ce se usuca jumatate de ora.

Dupa ce am infasurat paharul in sfoara, am facut o gaura in el, cu un cui incalzit. Prin gaura aceasta vom lega conurile de brad dinauntrul clopotelului. Conul de brad l-am legat in prealabil cu o alta sfoara.

Dupa ce am facut cei trei clopotei si le-am atasat in interior si conurile de brad, ii legam cu sfoara de partea de jos a coronitei de brad. Sfoara cu care ii legam de coronita de brad este aceeasi cu care am legat si conurile, si pe care am trecut-o prin gaura paharului intors, lasand conul inauntrul paharului.

Mai departe decoram coronita. Eu am folosit o funda rosie din plasa, pe care am prins-o cu sarma peste nodul sforii de la clopotei, ca sa nu se vada neplacut.

In partea de sus a coroniteti am mai prins cu sarma cateva conuri de brad, date cu spray auriu, si cateva globuri.

Si gata. Daca faceti si voi o coronita a asemanatoare, sa imi trimiteti poze :).

7 gânduri despre „Coronita pentru usa

  1. ma intereseaza cum se lucreaza coronita,de la A la Z ,poti sa explici te rog.si ghirlanda,pt ca am incercat,si nu reusesc.A iesit ceva dezordonat,si instabil,si nu poate fii amplasat in locurile care ma intereseaza.Ornamentele mi se par mai putin importante,cred ca fiecare isi aranjeaza crengutele de brad ce fac parte din aranjament,in stil propriu,dupa gustul sau.In comert gasim o mare varietate de ornamente,la preturi mai mult decat accesibile,dar coronitele cumparate din piete,sunt …sa recunoastem ,”de toata jena”,diforme,foarte sarace in brad,iar marimea lor e mica.eu vreau calitate,si stiu ca tu esti o profesionista,si te rog mult sa imi explici cum se lucreaza.sunt sigura ca sunt foarte mult interesati,pt ca stii si tu,ca ne pregatim restaurantele si hotelurile de sarbatori.Astept raspunsul cat mai urgent,stii si tu e tarziu,si timpul se scurge,si ma gandesc ca poate imi fac timp si vin la florarie,sa imi explici „pe viu”,si cred ca putem incepe si o colaborare…

    cu respect Diana

    Apreciază

    • Buna Diana. Coronitele sunt o permanenta bataie de cap si pentru noi. Ca sa iasa impecabil, trebuie montate pe un cadru perfect rotund din lemn, sau chiar in cadru rotund cu burete umed. In buretele umed crengutele de brad natural au mai multe sanse sa ramana proaspete mai mult timp. La formarea coroanei sunt multe aspecte de care trebuie sa tinem cont. Fiecarte crenguta trebuie legata cu sarma la coada, iar cu sarma trebuie legata bine de cadru. Se folosesc numai crengutele din vafrul ramurilor de brad. Crengutele trebuie taiate toate la trei dimensiuni diferite – mici, medii si lungi. Cele lungi se monteaza primele, cu ele se formeaza baza si forma coronitei, apoi cele medii, care dau volum. Cele mici dau adancime si consistenta. Mi-e greu sa arat cum se face. Este drept ca realizarea coronitelor este destul de greoaie, iti trebuie indemanare si mana formata pentru acest lucru. Tocmai acest aspect este motivul pentru care multa lume prefera sa le cumpere gata facute. De exemplu, mie imi ia mai mult de o ora sa fac una care sa arate bine.

      Apreciază

  2. Multumesc pentru raspuns,Am gasit pe cineva care mi-a aratat cum se face,la inceput si mie mi-a fost greu,dar cu timpul mi-am intrat in mana!Cercul de lemn,se face din nuiele de rachita,(pe mine ma interesa o marime mai mare decat cele de pe piata).De capatul unde se imbina nuiaua,se leaga sarma,si se merge cu ea spre interior,adaugand manunchiuri de crengute,cca5-6 buc,formatul lor fiind ca o palma.se trage cu putere de sarma dupa 2-3 rotatii ale sarmei,care e pusa pe un bat,la inchidere se are in vedere ca imbinarea sa arate uniforma.se lucreaza numai cu brad dublu.Sper sa iti fie si tie de folos si celor interesati.La fel se procedeaza cu ghirlanda,dar pe suport de sarma,in loc de nuia,pentru a nu exista riscul sa se desfaca.O zi buna!Diana

    Apreciază

Lasă un răspuns

