Tutorial: Buchet de mireasa din Orhidee Phalenopsis

buchet de mireasa din orhidee

Primesc multe mesaje cu intrebari, uneori disperate :),  despre cum se face un buchet de mireasa din orhidee Phalenopsis, cum le aranjam in buchet, avand in vedere ca au petalele fragile si nu se aseaza cum trebuie… etc…  si tot raspund la fiecare in parte si trimit si poze, cat apuc. Ca sa scap de acest efort  constant 🙂 (glumesc), va povestesc mai jos  tuturor,  pas cu pas cum am gasit eu solutia cea mai convenabila pentru mine sa fac acest tip buchet . Probabil ca mai sunt si alte tehnici si metode, fiecare cu avantajele de rigoare, nu e gresit daca se face altfel.

buchet de mireasa orhidee phalenopsis

Ideea e ca singure de capul lor, puse una langa alta, florile de Phalenopsis nu vor sta in veci asa cum ne dorim.

Este indicat sa folosim sub ele o baza de verdeata rotunda si compacta pe care sa se sprijine armonios petalele.

buchet tehnica spirala

cum fac un buchet de floritreefern

Am ales asparagus TREEFERN, din care am facut un buchet compact, folosind tehnica spirala, ca sa aiba suficient volum. L-am tuns apoi rotund, in forma de semisfera.

Florile de phalenopsis se taie de pe creanga si se fixeaza in eprubete speciale pentru flori. Eu nu prea folosesc eprubetele de plastic cu coada care se gasesc in domeniu, pentru ca nu sunt destul de flexibile. Imi construiesc singura coada eprubetei, cu sarma florala, banda adeziva si floral tape de hartie. Cu coada de sarma e mult mai usor si mai flexibil sa asezi floarea cum vrei. 🙂

eprubete florarieeprubete pentru florimateriale florarie

Daca codita florii este prea subtire si nu sta fix in eprubeta, se pune sub floare o picatura de lipici Oasis ca sa faca priza cu capacul  eprubetei. In maxim 2 minute se fixeaza si dispare riscul de a cadea floarea din eprubeta.

tutorial buchete de mireasabuchete modele

Cu rabdare se pun toate florile in buchet, pana cand se contureaza forma si se acopera toata baza verde. Intr-un buchet de dimensiune medie, cu diametrul de 17 – 19 cm, intra aproximativ 35 – 45 de flori, in functie de dimensiunea lor.

Dupa ce s-a definitivat forma buchetului, se taie toate eventualele fire de verdeata care se mai vad printre flori. Unele petale de Phalenopsis, care nu se aseaza natural si nu se integreaza in forma compacta, se lipesc intre ele cu adeziv floral.

cum fac un buchet cu orhidee

cum lucrez cu orhideeleorhidee phalenopsis in buchete de mireasa

Adevarul e ca avem ceva de munca la acest buchet, dar cu putina  rabdare si atentie,  chiar poate iesi curat, elegant si compact.

buchet de orhidee

Acest buchet a fost facut in cadrul Cursului meu de aranjamente florale pentru nunti, in luna ianuarie 2013, cu niste super fete faine 🙂

curs de aranjamente florale

V-am pupat 🙂

Anca Vlad

Print

2 gânduri despre „Tutorial: Buchet de mireasa din Orhidee Phalenopsis

  1. Pingback: Invata singura cum se face un aranjament floral | Atelierul de flori Timisoara

  2. Ma numesc Anamaria sunt din Pitești și sunt incantata de tot ce am citit. Îmi plac florile și vreau săptămână aceasta sa-mi fac buchetul de nasa și buchetul de mireasa pentru viitoarea mea fina. Am tot cautat și aici am găsit tot felul de idei. Am văzut ca faceți cursuri, întrebarea mea este , numai la Timișoara? Vrea să particip la cursurile dumneavoastră dar nu îmi permite serviciul să ajung la Timișoara. Aștept un răspuns din partea dumneavoastră. Va mulțumesc!

    Apreciază

Lasă un răspuns

